DN.no relanserer i oktober

Nesten ti måneder etter at Dagens Næringsliv og redaktør Svein-Thore Gran (bildet) begynte å tenke på en portal for næringslivet på nettet, spunnet rundt tjenesten DN.no, kommer tjenesten opp. I løpet av oktober skal nemlig dn.no relanseres med nye tjenester, annet design og hardere satsing.

Dagens Næringsliv har brent seg på nettet før. Da nettjenesten DN ajour for første gang ble introdusert på nettet måtte leseren abonnere på tjenesten, og betale for alt annet enn ingresser. Det ble ingen suksess, og nåværende sjefsredaktør Amund Djuve åpnet opp tjenesten.
Les mer:
Åpent inn til DN Ajour
DN med betalingstjeneste på nett
Så ble finans- og næringslivsportalen dn.no lansert tidligere i år, med egne journalister som bare jobbet på nettet. Men en portal ble det liksom ikke. Tjenestene var stort sett artikler om daglige hendelser, nyheter fra inn og utland samt oppfølging av saker fra papiravisen.

Nå skal dn.no lanseres igjen, med flere tjenester. Blant annet skal nettstedet få en bransjekatalog fra Brønnøysund, tilrettelagt av Ravn. Dette er en base som gjør dn.no brukeren i stand til å søke på alle bedriftene som er registrert i Brønnøysundregisteret gratis. Vil man ha oversikt over regnskapstall og annen nøkkelinformasjon kan man bestille dette.

Les om de første planene for portalen:
DN satser på Norges første næringslivsportal
En kurstjeneste med forsinkede kurser fra Oslo Børs samt utvalgte selskaper ved de toneangivende børsene i verden kommer også. Det kan sjefsredaktør, for DN Nye Medier,Svein-Thore Gran, som står bak tjenesten, avsløre.


DN skal også lage en jobbannonse-løsning på nettet, som skal fungere sammen med papiravisens jobbannonser.

- Dette er en tjeneste som skal forholde seg til ledersegmentet, som allerede er dekket på papir. Dette ønsker vi å ta over til nettet, sier Gran til digitoday.no. Dette blir ikke en "brandet" tjeneste, hvilket betyr at DN ikke kommer til å gjøre som Finn.no, nemlig å samle annonsene på et merkenavn.

- Vi var i kontakt med eksterne ressurser på dette feltet, men fant ut at det var best å gjøre dette alene, sier dn.no redaktøren til digitoday.no

- Vi har nå ansatt 12 redaksjonelle medarbeidere og har derfor et solid fundament, sier han til digitoday.no. Han sier at det er investert mye penger i den endelige tjenesten. I februar i år kunne Gran fortelle at DN ville bruke mer enn 20 millioner kroner på nettjenesten.

Nå er nemlig målet å knuse Hegnar Online, nettportalen til konkurrenten Finansavisen, Kapital og de andre Hegnar-Media publikasjonene.

Stein Thore Gran vil ikke kommentere sin konkurrent, annet en å bemerke at dn.no vil ha langt mer egenprodusert innhold enn det Hegnar Online har.

Den endelige lanseringsdatoen for nettportalen er ikke fastlagt, men det blir medio oktober.

Til toppen