DRIFT

DNBs transaksjonstrøbbel løst – nå får kundene penger på konto

DNB har løst dataproblemene. Snart skal alle berørte ha fått pengene på plass.
DNB har løst dataproblemene. Snart skal alle berørte ha fått pengene på plass. Illustrasjonsfoto: Teknisk Ukeblad
17. juni 2020 - 12:59

DNBs problemer med transaksjoner er løst. Nesten alle berørte kunder har i løpet av natten fått penger på konto, mens resten får i løpet av onsdagen.

Et betydelig antall kunder i DNB opplevde at penger som skulle kommet på konto mandag, ikke var på plass. Problemet lå i en fil med transaksjonsdata – og gjaldt kun transaksjoner fra denne dagen.

Kjørte ut lønn

Onsdag morgen opplyser DNB at problemene er løst, og at de i løpet av natten har kjørt ut lønn, feriepenger og betalinger slik at pengene nå er tilgjengelige på konto for de aller fleste.

– 99 prosent av transaksjonene er gjennomført, og for resten av kundene gjør vi en ekstra kontroll for å sikre at beløpene blir riktige. Disse vil også bli tilgjengelige i løpet av dagen, sier kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø.

Problemet rammet både bedrifts- og personkunder.

Les også

Les mer om:
Share icon
Del

Kommentarsystemet er deaktivert

Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.