Dolven har de siste to årene vært med å bygge opp nett-tjenesten Kelkoo.com (tidligere Zoom og Zoomit), og kommer fra stillingen som regiondirektør for Nord-Europa i Kelkoo.
Han overtar etter Espen Asheim, som går tilbake til stillingen som partner i eScienza AS i september.
Dolven forteller til digitoday.no at selv om det etter forholdene går bra med Kelkoo, er hans avgang en god måte for selskapet å spare enda mer penger på.
- Den nye jobben minner mye om jobben jeg gjorde for Zoom/Zoomit/Kelkoo, der jeg var med å bygge opp en organisasjon fra å være åtte ansatte til å bli over hundre. Selv har jeg hatt hovedansvar for Norge, Sverige, Danmark og Nederland. Selskapet har totalt redusert antall ansatte fra 190 til 100, og landene jeg har hatt ansvar for har sterke nasjonale ledere. Det har ligget i kortene lenge at min rolle ikke var evig, sier han.
Dolven legger til at han har stor tro på Kelkoos videre drift, og sier de har nok penger i kassa til å nå lønnsomhet uten å måtte hente inn ny kapital.
Nå vil han fokusere på å gjøre interaktiv TV kommersielt interessant slik at Telenor kan få litt igjen for sine digital-TV investeringer.