JUSS OG SAMFUNN

DoubleClick Norge i gang

Et av internettmarkedets ledende annonseselskap, amerikanske DoubleClick, åpnet mandag sitt kontor i Norge. Med dette tar de opp konkurransen med NetGravity, som leverer et annonsestyringssystem som fullstendig dominerer det norske markedet.

Lars Enge
22. juni 1998 - 17:52
DoubleClick

DoubleClick Norge vil fokusere på norske nettutgivere, annonsører og bedrifter og vil hjelpe annonsørene i å utvikle en-til-en kommunikasjon med kundene sine. Bedriften vil benytte seg av sin egen DART-teknologi (Dynamic Advertising Reporting and Targeting) som skal matche annonsørens ønsker og behov med kundenes profil. Målrettede annonser blir her levert til nett brukere som besøker en av DoubleClick Networks 1.750 nettsteder eller andre nettsteder som lisensierer DART-teknologi.

Selv om bedriften først fikk sin Norges-avdeling i dag, er ikke DoubleClick ukjent i Norge ettersom de allerede har 12 millioner visninger til brukere med "no."-domene på det internasjonale markedet.

I Frankrike regner DoubleClick med å levere mere enn 10 millioner franske annonser i måneden, ifølge internetnews.com. På verdensbasis viser DoubleClick i gjennomsnitt 60 millioner annonser per dag som når flere enn 35 millioner nettbrukere. Selskapet er presentert med egne kontorer i Storbritannia, Australia, Spania, Sverige, Canada, Italia, Japan, Frankrike og nå altså også Norge.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra