Leder for DoubleClick Scandinavia, Göran Arvinius, sier til digitoday.no at han ikke setter stor pris på metodene til Dayrates.
- Det viser hvor desperate de (Dayrates- red.anm.) er, siden de går til myndighetene med denne saken, sier Arvinius.
Dayrates hadde i klagen til Konkurransetilsynet vist til DoubleClicks regelverk, og avtalerammer overfor kunder. Der var det en klausul om eksklusivitet som Dayrates likte dårlig.
DoubleClick på sin side, liker dårlig at Dayrates i det hele tatt vet om innholdet i klausulene.
Ifølge administrerende direktør Jan Grønbech i DoubleClick er dette informasjon som to tidligere DoubleClick-ansatte, som nå jobber i Dayrates, har tatt med seg.
De to han anklager, er superselger Bjørn-Erik Glenne og Dagfinn Melberg.
Grønbech mener de tidligere ansatte ikke har anledning å gi fra seg denne informasjonen - selv om de har sluttet i stillingene sine.
- Det reagerer vi på. Dette er en praksis vi ikke liker, sier Grønbech, som for tiden er på ferie i Karibia. Han forteller at DoubleClick ikke kommer til å foreta seg noe drastisk i sakens anledning.
- Vi kommer til å ta dette opp med de enkelte, ikke noe mer enn det, sier Grønbech til digitoday.no.
Espen Moen, arbeidende styreformann i Dayrates, bekrefter overfor digitoday.no, at det er to tidligere ansatte fra DoubleClick i selskapet. Men han forteller at de forholdene som Dayrates klaget inn for Konkurransetilsynet, er allment kjent i markedet.
Moen sier til digitoday.no at de kommer til å jobbe for å skaffe seg kunder fra DoubleClicks porteføljer i tiden fremover.
Bjørn Erik Glenne forteller til digitoday.no at han ikke ønsker å kommentere dette før et pressemøte Dayrates skal avholde senere i dag.
digitoday.no kommer tilbake med mer informasjon og ytterligere kommentarer etter dette møtet.