Det er med en viss forundring jeg noterer meg at enkelte har en tendens til ha fasitsvaret på formålet med World Wide Webs eksistens. Anders Hamre poengterer så riktig at Internett, om ikke opprinnelig, så i det minste i dagens samfunn, er et medium for kommunikasjon, informasjon og opplysning. Begrepet tilgjengelighet har fått en ny dimensjon, og de digitale distribusjonskanalene har revolusjonert måten vi kommuniserer på. Problemet er bare at teknologer ikke forstår markedskommunikasjon.
Internett er ikke lenger et sted der spesielt interesserte møter likesinnede i sin iver etter å tilegne seg dyptgående kompetanse om nuller og ettall. Internett er ikke tiltenkt en informativ rolle, basert på hypertext. Internett er styrt av brukerne. Det er nå en gang slik at nettet er blitt et kommersielt medium, og i den kommersielle verden er det tilbud og etterspørsel som styrer utviklingen. Det er brukerens behov som påvirker markedskreftene, enten dette er reelle behov, eller behov skapt av kommersielle interesser. Markedskommunikasjon handler om å skape et engasjement. Min gode venn, Ungdomsmagasinet Spirit "himself", Kjetil Selmer Olsen, fortalte under et foredrag på Mediaforums høstseminar at dagens annonsører blir fremtidens konkurrenter. Et hvert produkt vil bli sitt eget medium, og utfordringen blir å skape engasjement rundt dette mediet. |
Webdesign |
|
Anders Hamrepepsi.no
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Orange Business bygger norsk sky for samfunnskritiske tjenester
blyantenPepsi.no