Dyr strategi-avtale for Adcore

Konsulentselskapet Adcore kjøpte avhopperne i Cell Strategy for 370 millioner svenske kroner. Et halvt år senere drar nøkkelpersonene bak selskapet sin vei, med tre Adcore-selskap i bagasjen. Pris: 3 millioner svenske kroner.

Norske Bjørnar Jensen ledet sammen med sin svenske partner Peter Nordström, konsulentselskapet Cell Strategy, som for et halvt år siden ble kjøpt av det svenske konsulentselskapet Adcore, fra Cell Network AB.

Da betalte Adcore, ifølge den svenske avisen Dagens Industri, 370 millioner svenske kroner for selskapet.

Dette skjedde etter noen uoverenstemmelser med ledelsen i Cell Network, og i en turbulent periode for det svensk-baserte konsulentselskapet. Ekstra pinlig for Cell Network ble det da digitoday.no kunne avsløre at selskapet hadde forsøkt å ansette de samme konsulentene som de hadde solgt til sin arge konkurrent Adcore.
Dagens Industri skriver i dag at nøkkelpersonene i gamle Cell Strategy, Bjørnar Jensen og Peter Nordström, nå har kommet seg ut av Adcore.


De kjøper i samme slengen opp Adcores virksomhet i Frankrike, Italia og USA, med alle 75 ansatte. 15 av disse kommer fra Cell Strategy.

Kjøpesummen er 3 millioner kroner.

- Peter Nordström og Bjørnar Jensen har større mulighet til å utvikle den franske virksomheten som en selvstendig virksomhet i stedet for å være en del av Adcore. De var interessert og vi så ikke noe annet alternativ enn å selge, sier Ola Salmén, finanssjef i Adcore, til Dagens Industri.

Jensen var ikke villig til å avgi kommentar om handelen til digitoday.no, og henviste til at Adcore tar seg av kommunikasjonen.

Til toppen