E-handel løftet papirannonseringen

E-handelsaktørene bestemte seg for at papir var best da de prøvde å skaffe etterspurt arbeidskraft i et meget tøft marked. Det førte til ny rekord for en jobbseksjon i avisen.

The Wall Street Journal har hatt suksess med sin betalingsmodell på web og samlet langt over 350.000 betalende abonnenter på Wall Street Journal, Interactive Edition.

Kanskje er det denne offensive websatsingen, kombinert med et råsterkt merkenavn, som tiltrakk internettaktører som CMGI (eieren av blant andre AltaVista) og platebutikken CDNow. Sammen med IT-selskap som IBM og konsulentselskapet Andersen Consulting fylte de til sammen 17 sider i en spesialseksjon i østkystutgaven av papiravisen til Wall Street Journal.

Seksjonen ble kalt "E-Commerce Recruitment" og knuste en 16-år gammel rekord for WSJ når det gjaldt sideantall. Dessuten overgikk jobbseksjonen en annen rekord satt i 1996 med 20 prosent høyere inntekter i denne utgaven, skriver Mediaweek.

Med tanke på alle de ulike rekrutterings- og jobbtjenestene som internettannonsører kan velge i, blir det et paradoks at nettaktørene velger en papiravis for å søke etter nye mennesker til den digitale økonomien.

Til toppen