BEDRIFTSTEKNOLOGI

Effektiviserer interntrafikken

Storebrand skal etablere en ny telefontjeneste for å effektivisere kontakten mellom selskapets kontorer i Norge

Sigvald Sveinbjørnsson
30. okt. 1996 - 14:30

Storebrand leier i dag faste linjer av Telenor for å binde alle avdelingskontorene rundt om i landet i ett internt telenett. Dette koster mye og er ikke særlig effektivt. Storebrands nye teletjeneste vil innebære at all trafikk mellom selskapets 200 region- og distriktskontorer i fremtiden vil gå over det offentlige nettet.

Det er Alcatel som skal levere tjenesten, som har en verdi på mellom tre og fire millioner kroner.

Med det nye systemet kan Storebrand sette innkomne samtaler over til et hvilket som helst kontor, uavhengig av geografisk

beliggenhet.

Systemet gjør det også mulig å kommunisere digitalt i ett nett mellom teleprodukter fra ulike leverandører og ulike generasjoner.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.