JUSS OG SAMFUNN

Elektroniske post-it bedre enn banner

I Canada viser en undersøkelse at elektroniske "post-it lapper" med reklame som følger leseren på et nettsted nedover en side, er mer effektivt enn vanlige, snart gammeldagse, bannerannonser.

Hilde Nyman
27. aug. 1999 - 01:00

Opp til tre ganger så effektive skal de være, de elektroniske "post-it lappene" som følger deg nedover en nettside. De gule lappene blir også kalt for Cyber post-it ads. Der det før var hvit, uutnyttet plass, følger nå reklamen etter og fyller opp, det skriver Advertising Age.

Undersøkelsen som viser at disse 'lappene' er mer effektive enn bannerannonser, er utført at det kanadiske PALM Publicite Marketing.

Ifølge selskapet 2B som har utviklet de elektroniske lappene, er 85 prosent av nettsteder hvit, uutnyttet plass som kan brukes til reklame.

Som del av undersøkelsen ble 2B bedt om å sette opp en microsite for å kunne måle effekten av de elektroniske post-it lappene, her ble klikkene målt i forhold til tilsvarende klikk på bannerannonser.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra