JUSS OG SAMFUNN

Ellos tester kyberrommet for å kapre kunder til jul

Redcats Nordic, selskapet bak katalogselskapet Ellos, har for første gang bestemt seg for å bruke nettet som hovedmedium for å skaffe kunder til jul.

28. okt. 2002 - 09:36


Roland BengtssonRedcats Nordic



EllosJoyNet

digi.no

Interactive Mediahous


Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonse
Innovasjon Norge
På trappene til internasjonal suksess
På trappene til internasjonal suksess


Ellos er et av selskapene som har satset mest på Internett i porteføljen til Redcats. Selskapet har hatt et websted siden 1995 og lanserte i vår tredje versjon av nettstedet.


Den gang uttalte Ellos at selskapet forventet å fordoble omsetningen online de nærmeste to årene. I vår oppga selskapet et online-salg på 245 millioner svenske kroner årlig.

Ellos kampanje for å nå sine mål baseres på ulike større tradisjonelle format for eksponering av varemerket. Kampanjen kommer til å vises på siter i Sverige som Spray, Passagen, MSN, Aftonbladet og Comhem. I Norge er det VG og Dagbladet, i Danmark på MSN og Jubii og i Finland på bl.a. MTV3.fi.

- I testperioden har det vist seg at resultatene er bra enkelte steder, andre nettsteder er det ikke så bra. Vi vil fortsette prosessen med evaluering og lære oss hvordan vi kan rekruttere kunder online. Det er dette det handler om for selskapet vårt som har vært et klassisk postordreselskap lenge, sier Bengtsson.

- Vi betaler ikke for respons, men annonseeksponeringer og er villige til å risikere endel penger for å prøve ut kanalen, sier han videre og mener det er forskjell på prisene i de nordiske landene:

- Vi vil komme inn i storbyene, ikke minst hos familier. På den måten er nettet et bra medium. Det er imidlertid ganske klart at prisene på nettreklame i Sverige er lavere enn i Norge. Det er faktisk ganske billig i Sverige, mener han.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.