En ny release hver måned

Om en time går jeg i styremøte. Og som vanlig står vekststrategi på agendaen. Som alltid. Hvor mye skal vi vokse, i hvilken retning og hvor mange skal vi bli? Driver man et selskap innen vår bransje, er man også nødt til å gjøre en ny release i forhold til egen strategi - kanskje en gang hvert kvartal.

Esther Dyson derimot kommer med en ny release hver måned. Hennes nyhetsbrev er anerkjent over hele verden. Nylig var hun en av hovedforedragsholderne under SIME 98 i Stockholm – hvor hun fortalte om Internett-utviklingen i sitt eget hjemland – USA.

Norge og USA utvikler seg ikke likt. Vi er heller ikke alltid opptatt av de samme problemstillingene. Men nyhetsbrevene hennes – Release 1.0 – er interessante likevel. På hennes eget nettsted kan du registrere deg som abonnent – og motta hennes betraktninger 12 ganger i året (se peker til nettstedet i margen til høyre). I såfall blir du ikke den eneste. Esther Dyson regnes for å være en av verdens fremste visjonærer innen dette området.

Esther Dyson kommer også med en ny utgave av boken "Design for living in a digital age". Trender, utvikling, holdninger og adferd. Når jeg nå går til mitt styremøte er nettopp disse betraktningene en viktig kilde. Ingen vet med hundre prosent sikkerhet hva som er den beste strategien. IT-selskaper forandrer seg – fusjonerer og kjøpes opp. Det er hverdagen i en bransje med høy omstillingstakt.

Esther Dyson bidrar til å sette ord på blant annet denne utviklingen – ikke minst er disse betraktningene viktige for oss som lever av å digitalisere alt som kan digitaliseres.

Til toppen