Eniro bruker millioner på relansering av Kvasir

Eniro bruker millioner på relansering av Kvasir

Pengene skal ikke brukes på oppdatering av den tekniske løsningen, men går heller til markedsføring.

Søkesiden Kvasir er en gammel traver i det norske markedet. Tjenesten eies nå av Eniro og de opplyser at tjenesten har omtrent 800.000 unike brukere hver uke. Til sammenligning ligger Schibsteds søketjeneste rundt 300.000 unike brukere i uken.

Nå skal Eniro forsøke å løfte frem Kvasir for å komme opp på en million brukere i uken. Det skal de klare ved å bruke 15 millioner kroner på markedsføring av tjenestene. Mesteparten av pengene skal brukes på TV-reklamer og annonser på internett.

Kvasir har ikke en egen søkemotor, men får sine resultater levert av Google.

Eniro oppgir ikke tall for Kvasir, men strekker seg til å fortelle at størstedelen av omsetningen i Norge ifjor på 200 millioner kroner kommer fra Kvasir tjenesten.

Til toppen