Eniro lar brukere dele ut kjeft og ros

Eniro, eieren av Gule Sider og Sol, har lansert et nytt system som lar brukere dele ut karakterer til alle bedrifter.

Eniro har lansert et helt type nytt system for å la brukere dele ut tilbakemeldinger om alle typer bedrifter. Systemet føyer seg inn trenden av teknikker som lar brukere rangere, påvirke og dele sine meninger med andre brukere på nettet.

Systemet er foreløpig lansert i Sverige.

Etter oppkjøpet av Findexa, er Eniro (Sol og Kvasir) den uten sammenligning mest brukte katalog-leverandøren i Norge.

Systemet gir brukerne en ny type makt til å rose eller hevne seg på leverandører de har vært i kontakt med. Disse karakterene dukker da opp ved siden av oppføringen til selskapene på lister over søketreff.

Brukere vil dermed alltid få se en samle-karakter og bli lokket til å sjekke oppføringene andre bruker har lagt inn. At dette kan bli populært er lett å skjønne. I Sverige har Eniro allerede fått 5000 innlegg, skriver idg.se.

Bare på Telia ligger det nå 14 innlegg - og selskapet har fått en negativ samlekarakter på to av fem stjerner som dukker opp ved siden av Telia på alle søke-trefflister.

- Vi synes det er et spennende produkt som vi kan også kan ta i bruk dersom vi etterhvert vil. Vi skal utveklse erfaringer med Sverige først. Vi kan derfor ikke love noe, men Gule Sider og Kvasir er to av våre nettsteder hvor dette kunne ha passet godt, sier Gurli Høeg Ulverud i Eniro Norge til digi.no.

Eniro Norge har foreløpig ikke avgjort når systemet skal innføres i Norge, forteller selskapet til digi.no.

På denne lenken får du se hvordan systemet fungerer med et søk på Telia.

Til toppen