Eniro velger Idiums innholdsløsning

Eniro Norge, som blant annet står bak Gule Sider, Telefonkatalogen og Kvasir, kan nå gi klingende mynt til Idium.

Idium har bygget en Java-basert nettsideløsning bestående av moduler som enkelt skulle kunne tilpasses kunders behov og ønsker. I dag er Idium blitt blant de 50 raskest voksende bedrifter i revisorfirmaet Deloittes måling av 25 000 norske teknologibedrifter, og havnet i år på 13. plass.

Samarbeidsavtalen innebærer at Idium i tillegg til sine egne selgere, får drahjelp fra Eniros store salgsorganisasjon til å selge tilleggsoppføring på nettsidesøk fra katalogkunder.

- Vi får en helt annen distribusjon, og forsiktig antagelse vil denne avtalen gi tre millioner kroner i abonnement hvert år, sier gründer Tor Magnus Kolflaath i Idium til digi.no.

Han tror avtalen i større grad vil nå ut til bredden av SMB-markedet i Norge, og at avtalen er den strategisk viktigste avtalen Idium noen gang har gjort.

Idium har allerede over 2000 bedriftskunder som bruker Idiums produkter til å opprette og vedlikeholde sine nettsider. Drømmekunden er snekkern på hjørnet til små og mellomstore bedrifter.

- I stedet for å bruke dyre konsulenter til å opprette egne sider, er vår forretningside at brukern selv skal opprette, redigere og vedlikeholde sine egne nettsider. Hvem som helst skal kunne gjøre dette, og det skal være griseenkelt, sier den unge gründeren.

Til toppen