Enorm kundeflukt i Telenor

Prisfallet på fasttelefon kommer etter at Telenor har mistet et stort antall kunder siden privatiseringen av selskapet.

Prisfallet på fasttelefon kommer etter at Telenor har mistet et stort antall kunder siden privatiseringen av selskapet.

Etter at Telenor mistet monopolet på fasttelefon i 1998 har selskapet tapt hele 500 000 kunder på dette området.

Siden 1997 har selskapet tapt 1,2 millioner analoge fasttelefonikunder. Samtidig har selskapet fått 700 000 ISDN-kunder, skriver Dagens Næringsliv.

Nå forsøker Telenor å stanse kundeflukten. I går ble det kjent at selskapet skal tilby abonnement med variable telefonpriser. Selskapet planlegger å belønne de kundene som velger Telenor på alle områder. (se tidligere sak).

Det skjer samtidig som NextGenTel lanserer sin IP-telefonitjeneste Nextphone, hvor du kan bruke din egen telefon og eget nummer. Telenor har tidligere varslet at selskapet vil lansere IP-telefoni, men drøyer nå med dette.

Til toppen