RESULTATERFINANS

Enorm kundeflukt i Telenor

Prisfallet på fasttelefon kommer etter at Telenor har mistet et stort antall kunder siden privatiseringen av selskapet.

5. nov. 2004 - 09:06

Etter at Telenor mistet monopolet på fasttelefon i 1998 har selskapet tapt hele 500 000 kunder på dette området.

Siden 1997 har selskapet tapt 1,2 millioner analoge fasttelefonikunder. Samtidig har selskapet fått 700 000 ISDN-kunder, skriver Dagens Næringsliv.

Nå forsøker Telenor å stanse kundeflukten. I går ble det kjent at selskapet skal tilby abonnement med variable telefonpriser. Selskapet planlegger å belønne de kundene som velger Telenor på alle områder. (se tidligere sak).

Det skjer samtidig som NextGenTel lanserer sin IP-telefonitjeneste Nextphone, hvor du kan bruke din egen telefon og eget nummer. Telenor har tidligere varslet at selskapet vil lansere IP-telefoni, men drøyer nå med dette.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.