Omsetningen av annonser på internett var i årets første kvartal på 319 millioner kroner.
Det er en vekst på 55 prosent sammenlignet med første kvartal i fjor, viser annonsestatistikk fra innholdsleverandørenes organisasjon Nettforum og interesseorganisasjonen INMA.
Merkevareomsetningen isolert sett var på 228 millioner kroner i første kvartal, en økning på 54 prosent i forhold til første kvartal 2005.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
– Veksten er formidabel, men er en naturlig konsekvens av internett nå er den viktigste mediekanal i hverdagslivet til folk flest, sier Rune Røsten, leder for DB Medialab/Dagbladet.no i en pressemelding.
Han tror veksten vil fortsette de nærmeste årene, og peker på at antall nettbrukere også vil fortsette å vokse.
Røsten tror det kan ligge an til betydelig vekst innen nye kanaler som mobil og web-tv, som per i dag utgjør en liten del av det totale markedet.