Omsetningen av annonser på internett var i årets første kvartal på 319 millioner kroner.
Det er en vekst på 55 prosent sammenlignet med første kvartal i fjor, viser annonsestatistikk fra innholdsleverandørenes organisasjon Nettforum og interesseorganisasjonen INMA.
Merkevareomsetningen isolert sett var på 228 millioner kroner i første kvartal, en økning på 54 prosent i forhold til første kvartal 2005.
– Veksten er formidabel, men er en naturlig konsekvens av internett nå er den viktigste mediekanal i hverdagslivet til folk flest, sier Rune Røsten, leder for DB Medialab/Dagbladet.no i en pressemelding.
Han tror veksten vil fortsette de nærmeste årene, og peker på at antall nettbrukere også vil fortsette å vokse.
Røsten tror det kan ligge an til betydelig vekst innen nye kanaler som mobil og web-tv, som per i dag utgjør en liten del av det totale markedet.