Redigering og resultat ved bruk av Episervers e-handelsløsning.

Episerver kjøper løsning for e-handel

Mediachase har vært deres teknologipartner siden 2009.

Episerver, svensk leverandør av publiseringsløsning basert på Microsoft .Net, melder at de kjøper virksomheten i amerikanske Mediachase, som har vært deres teknologipartner innen e-handelsløsninger siden 2009.

I pressemeldingen heter det at oppkjøpet forsterker Episervers eksisterende tilbud til kunder og partnere, og øker utviklingstakten til e-handelsløsningen.

Ifølge administrerende direktør Martin Henricson i Episerver har kunder og partner bedt om at e-handelsløsningen utvikles raskere.

– Vi har hatt et godt samarbeid med Mediachase hvor teknologi har vært hovedfokus. Vi har nå bestemt oss for å ta dette til neste nivå. Gjennom oppkjøpet forsterker vi vår posisjon og har mulighet til å leverer større verdi til våre kunder og partnere som ønsker å ta del i den enorme veksten som skjer innen markedet for e-handel, sier Henricson.

Henricson sier Episervers løsning tilbyr en unik kombinasjon av e-handel, digital markedsføring og online kommunikasjon. Brukere kan håndtere en multikanalstrategi og møte sine kunder på en optimal måte, heter det i pressemeldingen. Plattformen kan kommunisere med kunder i sosiale medier, i mobile kanaler og på nett. Dette skal bidra til å tette gapet mellom tilbudet på nett og i fysisk butikk, heter det.

Blant dem som bruker Mediachase og Episerver er Intersport i Sverige, Hallmark i England og Libris i Norge.

De 19 ansatte i Mediachase blir nå ansatt i Episerver. Øvrige vilkår for oppkjøpet er ikke kjent.

Til toppen