Ericsson og Merkantildata danser tettere

Merkantildata har inngått en ny avtale om salg av data- og telekomprodukter fra Ericsson i Norge og senere i resten av Skandinavia.

Merkantildata og Ericsson Norge inngår ny samarbeidsavtale hvor Merkantildata får rett til å levere Ericsson data- og

telekommunikasjons-produkter og løsninger til bedriftsmarkedet, skriver Merkantildata i en pressemelding.

Avtalen vil først bli implementert i Norge, og senere i resten av Skandinavia. Merkantildata estimerer et årsvolum på cirka 50 millioner kroner i Norge.

- Merkantildata satser sterkt innenfor integrasjon av data- og teleløsninger og har en etablert kundegruppe som tilbys kostnadseffektive løsninger. Det er store kostnader å spare på rasjonalisering innen talekommunikasjon. Samarbeidet med Ericsson gjør Merkantildata i stand til å designe løsninger som er optimale i dette henseende, forteller Lars Bjønnæs i Merkantildata.

- Ericsson lanserte i oktober i fjor en ny og aggressiv strategi for datakommunikasjon og har siden den tid lansert en rekke nye produkter. Merkantildata har kundegrupper som vi gjerne vil nå, sier Yngve Torkildsen i Ericsson AS.

- Vi kommer nå med en rekke nye serverbaserte telefoniløsninger som passer spesielt godt for Merkantildatas kundegrupper.

Ifølge pressemeldingen omfatter avtalen produkter som Mobility server, Onebox (unified messaging), CTI application link, Personal Screen Call Server, EVO (Ericsson Virtual Office) og Wireless LAN.

Til toppen