De tre første kvartalene i år solgte Ericsson for 141,6 milliarder svenske kroner, noe som er en økning på 14 prosent fra samme periode året før. Overskudd før skatt i tredje kvartal alene endte med 3,6 milliarder kroner, eller ned med 19 prosent fra samme periode i fjor.
Likevel tror Ericssons ledelse med styreleder Lars Ramqvist i spissen på et resultat året sett under ett på 15-16 milliarder kroner før skatt, og en salgsvekst for året sett under ett på 12-15 prosent. Selskapet har også sterke forhåpninger til salget og overskuddet til neste år.
Ericsson selger godt av mobil infrastruktur, med en vekst i salget på 40 prosent. Selskapets hovedproblemer har vært innenfor mobiltelefoner, og selskapet skriver i sin rapport at nye produkter ser ut til å gi resultater. Også interne besparinger og omorganiseringer skal forbedre resultatet til selskapet.
Selskapets ordreinngang holder seg godt i USA, Japan og Europa, mens en ser en liten nedgang i resten av Asia, i hovedsak som en følge av det kinesiske markedet.
USA er det viktigste enkeltmarkedet med en vekst de ni første månedene sammenlignet med samme periode i fjor på 48 prosent. Detetter kommer Kina (-21%), Storbritannia (+10%) og Brasil (+26%) som viktige enkeltmarkedet. De seks neste på to-på-topplisten er Spania, Italia, Tyrkia, Sverige, Japan og Tyskland.