Etter ti år med mikrotjenester gjør sjefsutvikler opp status: Smått er godt, men...

Mye har blitt bedre og forstått i høyere grad enn tidligere når det gjelder mikrotjenester. Men «fysikkens lover» glemmes fortsatt, og «sagaer» kan gi bedre overblikk enn loggfiler, mener utvikler.

Det er problemer med mennesker, og ikke maskiner, som mikrotjenester løser, mener Tomer Gabel fra firmaet Wework.
Det er problemer med mennesker, og ikke maskiner, som mikrotjenester løser, mener Tomer Gabel fra firmaet Wework. (Foto: Tania Andersen, Version2.dk)

Mye har blitt bedre og forstått i høyere grad enn tidligere når det gjelder mikrotjenester. Men «fysikkens lover» glemmes fortsatt, og «sagaer» kan gi bedre overblikk enn loggfiler, mener utvikler.

  • Utvikling

På Øredev-konferansen som gikk av stabelen i Malmø forrige uke, ga Tomer Gabel et tilbakeblikk på de siste fem-ti år med mikrotjenester. Han er sjefsutvikler i den internasjonale eiendomsmeglervirksomheten Wework, som det har vært mye støy omkring.

Til toppen