Etter ti år med mikrotjenester gjør sjefsutvikler opp status: Smått er godt, men...

Mye har blitt bedre og forstått i høyere grad enn tidligere når det gjelder mikrotjenester. Men «fysikkens lover» glemmes fortsatt, og «sagaer» kan gi bedre overblikk enn loggfiler, mener utvikler.

Det er problemer med mennesker, og ikke maskiner, som mikrotjenester løser, mener Tomer Gabel fra firmaet Wework.
Det er problemer med mennesker, og ikke maskiner, som mikrotjenester løser, mener Tomer Gabel fra firmaet Wework. (Foto: Tania Andersen, Version2.dk)
EKSTRA

Mye har blitt bedre og forstått i høyere grad enn tidligere når det gjelder mikrotjenester. Men «fysikkens lover» glemmes fortsatt, og «sagaer» kan gi bedre overblikk enn loggfiler, mener utvikler.

  • Utvikling

På Øredev-konferansen som gikk av stabelen i Malmø forrige uke, ga Tomer Gabel et tilbakeblikk på de siste fem-ti år med mikrotjenester. Han er sjefsutvikler i den internasjonale eiendomsmeglervirksomheten Wework, som det har vært mye støy omkring.

månedlig

Kr 235
Kr 59 per uke
Kjøp
Én måned gratis
Ubegrenset tilgang til tu.no og digi.no | Historisk arkiv: Teknisk Ukeblad fra 1854 til i dag | Rabatt på konferanser
 

Betal med Visa, MasterCard eller PayPal. Ved årlig periodisering tilbys også bedriftsfaktura.

Abonnementet autofornyes og kan sies opp når som helst.

Vilkår og bruksbetingelser

Spørsmål vedrørende abonnement? Kontakt oss på ekstra@tu.no
Til toppen