Drøyt en uke etter at sukessavisen Aftonbladet økte prisen på løssalgsavisen til ti kroner og samtidig innførte daglige bilag, endrer nummer-to-avisen Expressen også sin strategi.
Sammen med GT og Kvällsposten lanserer Expressen "ett helt nytt sätt att sälja kvällstidningar": De leserne som kun vil ha hovedavisen betaler åtte kroner. Vil du i tillegg ha avisens fire bilag, betaler du ti kroner. Bilagene, som nå blir felles for alle tre avisene, skal ligge ute i butikkene i to dager, skriver Dagens Nyheter.
Søndag og mandag får kundene mulighet til å kjøpe bilaget Adam & Eva, på tirsdager tilbys et kryssordbilag, TV-bilaget finnes i butikken onsdag og torsdag, mens Expressen Fredag erstattes nå med et nytt underholdningsbilag som blir å finne i handelen lørdag og søndag, melder svenske Resumé.


Expressen varsler en massiv markedsføringskampanje for å gjøre den avislesende svenske oppmerksom på den nye bilagssatsingen. Førstkommende tirsdag begynner TV-reklamene å snurre på TV4 og TV3, og dagen etter følger en omfattende annonsekampanje i de tre avisene som utgjør "bilagskameratene" samt i en rekke abonnementsaviser. Parallelt kjøres en riksdekkende radiokampanje, skriver Resumé.
Expressens forventninger til den nye bilag-strategien er skyhøye: Avisens administrerende direktør, Staffan Lundeborg, sier til Dagens Nyheter at han regner med den nye salgsmodellen vil forbedre Expressens økonomiske resultat med omtrent 50 millioner kroner i året.