London (NTB): Facebook skal kaste seg inn i kampen mellom Spotify, Apple og Tidal (tidligere Wimp) ved å tilby egen streaming-tjeneste.
Dette skal være en naturlig konsekvens av at Facebook har lyktes i sitt forsøk med å sende såkalt native video – video som kun kan spilles av på Facebook, ifølge avisa The Guardian.
Å utvikle videotjenesten skal være første ledd i en lengre prosess som vil innbefatte streaming av ulike typer innhold – blant annet musikk.
Artikkelen fortsetter etter annonsen![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
annonsørinnhold
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Nye PC-er visker ut forskjellene mellom fysiske og virtuelle møter
Streamingtjenester er blitt en stadig viktigere inntektskilde for musikkbransjen.
Ifølge platebransjeforeningen IFPI økte andelen som abonnerer på en musikk-streaming-tjeneste, med 48 prosent i 2014. (©NTB)
Les også: Nå skal Youtube virkelig utfordres