Den 1. juli i år la Google ned RSS-leseren Google Reader, til stor skuffelse for de mange brukerne. Men for enkelte av konkurrentene ga nedleggelsen helt nye muligheter. Men det ser ut til å være Feedly som best har greid å utnytte disse mulighetene. Det at Feedly raskt gjorde det enkelt for Google Reader-brukerne å flytte over, har nok bidratt sterkt til dette.
Parsly kom nylig med en rapport som dekker handler om trafikkilder på weben i juli i år. Statistikken er basert på opplysninger om nærmere 5 milliarder sidevisninger hos flere hundre nettaviser. Blant annet er Mashable og Ars Technica kunder av Parsly.
I rapporten trekkes RSS-lesere fram som en egen kategori av trafikkilder. Diagrammet nedenfor viser at Feedly nå skaper langt mer trafikk enn de fire største konkurrentene til sammen, og mer enn sju ganger mer enn den største av utfordrerne, Pulse.me. På de neste plassene følger The Old Reader, Bloglovin og Netvibes.
I rapporten vises også et diagram over hvilke aktører som er de største trafikkildene. Ikke overraskende er Googles samlede portefølje av nettsteder klart størst og skaper mer enn dobbelt så mange sidevisninger hos Parsly-kundene enn det Facebook gjør.
På tredje plass følger Outbrain, en tjeneste for innholdsanbefaling, foran Yahoo. På femte plass er alle Parsly-kundene som lenker til hverandre, samlet i én kategori. Deretter følger Twitter, foran en gruppe som består av alle nyhetsnettsteder som ikke er Parsly-kunder.
Feedly er tilgjengelig både som en webbasert tjeneste og via applikasjoner til Android og iOS. Det finnes også en Pro-versjon av tjenesten som koster penger. Denne tilbyr noe tilleggsfunksjonalitet, blant annet søk i artiklene som vises i feedene.