Telenor

Feil i Telenors mobilnett

– Det er for tidlig å si hva som er årsaken.

Mange av Telenors mobilkunder sliter med å ringe i dag.
Mange av Telenors mobilkunder sliter med å ringe i dag. Bilde: Telenor
Marius B. JørgenrudMarius B. Jørgenrud– Journalist
29. aug. 2016 - 12:29 | Endret 29. aug. 2016 - 14:40

OPPDATERT: Ved 14-tiden melder Telenor at feilen skal være rettet.

Mange Telenor-kunder har mandag problemer med å komme fram på mobilnettet. Telenor er klar over problemet og jobber med å rette feilen.

Ifølge Bergensavisen oppsto feilen klokken 11.15. Så mange som 30 prosent av kundene skal ha problemer med å komme fram når de prøver å ringe ut.

– Det stemmer at vi opplever en feil i mobilnettet som gjør at enkelte anrop ikke går gjennom. Det er for tidlig å si hva som er årsaken, men vi jobber med feilsøking, sier informasjonssjef Tormod Sandstø i Telenor Norge til NTB.

Han kan ikke bekrefte at så mange som 30 prosent har problemer, men sier at flesteparten av kundene kan bruke mobilen som vanlig.

– De som ikke kommer gjennom, må prøve på nytt, understreker Sandstø.

Feilen berører mobil tale

Telenor har sendt ut en oppdatering klokken 13, der de skriver:

– Vi jobber for å løse feilen som har rammet deler av mobiltrafikken i nettet. Feilen berører mobil tale og fører til at enkelte anrop feiler. Mesteparten av trafikken går som normalt, og man kan prøve å ringe på nytt dersom man ikke kommer gjennom på første forsøk. Problemene startet rundt kl. 11:15 og Telenors driftsmiljø jobber nå for å rette feilen. Alle øvrige tjenester som fast telefon, fast bredbånd og mobilt internett inkludert tale over 4G skal fungere som normalt. Vi beklager problemene dette medfører for våre kunder.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.