FINTECH

Finansnæringen har begynt å autorisere roboter som gir råd: – Viktig at lista legges høyt

Flere og flere banker og fintech-selskaper utvikler automatiserte rådgivningsløsninger. En ny ordning skal sikre kvaliteten.

Siv Seglem, administrerende direktør i Finaut. – Juridisk spisskompetanse, kombinert med praktisk forståelse av kommunikasjon, har vært vesentlig, sier hun om den nye autorisasjonsordningen.
Siv Seglem, administrerende direktør i Finaut. – Juridisk spisskompetanse, kombinert med praktisk forståelse av kommunikasjon, har vært vesentlig, sier hun om den nye autorisasjonsordningen. Foto: CF-Wesenberg
Heidi SævoldHeidi SævoldJournalist
27. juli 2021 - 14:00

Når en bankkunde ber om råd, er det fremdeles vanligst å få tilbud om samtale med en fysisk rådgiver, i møte, på telefon eller som videomøte.

Share icon
Del

Kommentarsystemet er deaktivert

Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.