Findexa rydder opp i telefonkatalogen

Bare 35 prosent av kvinnene står oppført i Telefonkatalogen. Dette ønsker Findexa å gjøre noe med.

Findexa har cirka seks millioner telefonnumre i databasen, og hevder å være Norges mest oppdaterte base. Men på kvinnesiden er det dårlig, der bare 35 prosent er oppført.

- Dette ønsker vi å gjøre noe med og vi har derfor gått ut med en landsomfattende kampanje der vi oppfordrer brukere til å melde endringer via SMS, forteller merkevaresjef for Telefonkatalogen og Findexas mobile tjenester, Cathrine Adams.

Men Findexa overlater til brukerne selv å rydde opp som blir oppfordret til å finne sitt eget nummer ved å søke på navnet sitt i Telefonkatalogen. Normalt koster denne tjenesten fem kroner. I tilbudet fra Findexa kan brukere sjekke sin egen oppføring gratis ved å sende inn eget mobilnummer via SMS melding til 1880.

Dersom det er feil i oppføringen, skal brukeren sende en SMS med ordet endre til 1880 som da blir kontaktet av en av Findexas kundebehandlere.

Adams forteller at det er så mange som 23 prosent av brukerne som har søkt på sitt eget nummer og sendt endre for å få oppdatert sin oppføring.

I snitt erfarer Findexa rundt 15.000 endringer i databasen i døgnet uten opprydningstiltak.

- Det er klart vi sparer tid og penger på en slik hjelp fra brukerne, og vi er godt fornøyd med responsen, sier Adams til digi.no.

Til toppen