Ifølge publisher Scott Moore har åpningen av Slate, som skjedde i midten av februar, ført til 32 prosent vekst i trafikken i forrige måned. Et sted mellom 25.000 og 30.000 abonnenter betaler i dag nærmere 20 amerikanske dollar årlig for det som er igjen av betaltjenesten.
Inter@ctive Week Online skriver at dette er noe over det nivået Slate lå på, da de bestemte seg for å åpne magasinet ved begynnelsen av året. Hele tjenesten skal i dag ha rundt 40.000 unike brukere som er inne daglig. Og tallet øker stadig, med større sjanser for at Slate kan bli et suksessrikt annonsebasert nettzine.
Microsoft har planer om å ta med innholdet i bladet over på TV og kabelkanalen MSNBC. Men synergiopplegget, der en trykt utgave av onlinemagasinet skulle trykkes i stort opplag, er omtrent lagt på is. I dag er det kun et par hundre eksemplarer som overføres til papir.
- Dette er ikke noe vi planlegger å gjøre noe særlig med. Kostnadene er fryktelig høye, sier Scott Moore til Inter@ctive Week Online.
Moore ble ansatt rundt årskiftet for å få fart på produktet. Tidligere jobbet han i Microsofts online-reisebyrå Expedia.