Telenor slet med tekniske problemer hele fredag formiddag, og skrev på sine Facebook-sider at de var klar over problemene klokken 11.50 i dag.
Telegiganten skrev også på Twitter at de opplevde tekniske problemer, samt la ved informasjon om deres alltid-på-nett garanti. Kunder kan dermed få kompensasjon dersom problemet vedvarer. Tweeten med link til garantien er nå blitt fjernet, og erstattet av denne:
OPPD. 13.45: Flere kunder har problemer med å komme på internett. For våre mobilkunder kan problemet løses av å slå på flymodus i mer enn 5 sekunder, for deretter å slå av flymodus igjen. Vi jobber med å løse feilen og beklager ulempene dette medfører
— Telenor Norge nyheter (@TelenorN_presse) 15. mars 2019
Flere kunder rapporterte om en foreløpig løsning på problemet. Det gikk ut på å endre DNS-serveren til 8.8.8.8; Googles DNS-løsning.
Telenor bekreftet også at det var et problem å komme gjennom til dem på telefon.
Oppdatering: Nå skal problemene være løst; ifølge Telenor selv.
OPPDATERING KL. 14:17: Vi har nå funnet en løsning på problemene, og internett skal være oppe igjen. Kundene våre kommer nå også gjennom til vår kundeservice. Vi overvåker situasjonen tett videre, men vi beklager de ulempene dette har medført for våre kunder.
— Telenor Norge nyheter (@TelenorN_presse) 15. mars 2019
Det er fortsatt usikkert hva som forårsaket nedgangen.