Fondsnett med utvidet innhold på web

Fondsnett ønsker å utvide innholdet på websidene med eget innhold og ansetter egen web-redaktør.

Fondsnett, som tilbyr kjøp og salg av fondsandeler via Internett, ønsker å utvide produktet med å tilby egen innholdsproduksjon. Fondsnett har vært på Internett siden i fjor høst, og har i perioden opparbeidet seg en kundebase på 5.000 registrerte brukere. Nå ønsker de å utvide med flere artikler om hvorfor og hvordan du kan spare i fond:

- Vi skal definitivt ikke produsere næringslivsnyheter, men fokusere på hvordan og hvorfor du bør spare i fond. Artiklene vil i hovedsak dreie seg om personlig økonomi og fondssparing, men også noe referanseartikler fra andre artikler på Internett. Vi skal gjøre web-siten mere "drivende" og vil ansette egen innholdsansvarlig web-redaktør, sier markedssjef Tom Vestby til digitoday.no.

Vestby sier til digitoday.no at markedet er tøft og at det tar lang tid å bygge opp et merkenavn. Hittil har de fått 5 000 registrerte kunder, men de legger etter deres egne målsetninger.

Selskapets inntekter kommer fra provisjonen som de får fra fondsleverandørene. Kjøperen av fondsandelene betaler ikke mer gebyr enn om han hadde kjøpt fondsandelene direkte fra fondet. Forskjellen er at kundene hos Fondsnett kan kjøpe direkte fra mange leverandører.

Fondsnett samarbeider med Nettavisen og Hegnar.online, men de ønsker å utvide:

- Dette er en erkjennelse av at det tar tid å bygge et merkenavn på Internett. Vi ønsker å få med sterke navn som kan selge våre produkter. Det er noe smalt og kun tilby fond, sier Vestby som ikke er fremmed for å utvide produktspekteret. Aktuelle områder er aksjehandel og andre spareformer, men dette kan også gjøres i samarbeid med andre.

Fondsnett hentet inn 35 millioner kroner i en emisjon i februar, og Vestby sier at de har "mye å tære" på fremover.

Til toppen