Les saken som digi.no skrev på onsdag:
Forbrukernes drømme-nettbutikk?
Inntektskildene kan rådet bestemme selv.
- Vi har veldig stramme inntektskrav, sier rådgiver Eli Rekstad ved Forbrukerrådets kontor.
- Våre brukere må betale for Forbrukerrådets gode navn og rykte, sier Rekstad og legger til at hadde det ikke vært for Stortingets pålegg om inntekter på denne tjenesten, ville Forbrukerrådet gjerne gitt informasjonen gratis.
Hun innrømmer at det er en aldri så liten selvmotsigelse at de selv tar betalt for informasjon som skal komme forbrukerne til gode ved kjøp av varer.
- Det er et av de paradoksene ved å jobbe her, sier hun.
- Vi får stadig henvendelser fra forbrukere som synes det er lusent å betale 20 kroner for et skjema som de kan få gratis på DinSide, sier hun og medgir at konkurransen er knallhard både fra web og TV (forbrukerprogrammene på NRK1 og TV 2)
- Noe av årsaken til at vi må ta oss betalt, er at vi ikke er finansiert av reklame slik som f.eks. dinside.no og tv2.no, sier hun.