BEDRIFTSTEKNOLOGI

Fortsatt kundeklager på Active 24

Active24 skal ha løst alle sine problemer nå, men en kunde som skyldte 52 kroner ble tatt av luften.

Forrige torsdag ble Active 24 rammet av driftsstans på den norske serverparken. Kundene kunne verken bruke e-post eller komme inn på websider. Feilen rammet både driftssentralen og DNS-serveren til selskapet

Klokken 18 samme dag ble det hevdet fra Active 24 at de fleste tjenester nå skulle være tilgjengelig for kundene.

    Les også:

Active 24 ble i flere dager nedringt av kunder, og for noen fikk dette ekstra store konsekvenser.

I en e-post til digi.no i dag skriver en kunde og web-ansvarlig at omfanget trolig er langt større enn det Active 24 selv vil ut med.

Kunden oppgir at web-adressen til selskapet har vært nede i en uke. Selskapet opplevde problemer allerede forrige tirsdag.

Det eneste vi møter på vår adresse nå er en enkel side med Active 24s logo, skriver den frustrerte kunden.

Kunden har forsøkt å sende e-post til Active 24s support-støtte, men har ennå ikke fått svar. Først i dag morges klarte kunden å oppnå kontakt på det gratis support-nummeret, med beskjed om at en tekniker skal settes på saken. Dettes skjedde etter utallige ganger, der kunden har ringt opptil en halvtime av gangen uten å få svar.

Investorkontakt Håkon Welde i Active 24 hevder å ikke ha hatt noen trøbbel etter torsdagen. Han kan foreløpig ikke si noe om feilen, men lover en statusrapport innen kort tid.

Han kjenner ikke til at data har gått tapt for noen kunder. Speiling av systemene og gode sikkerhetsrutiner har sørget for dette, mener han.

Men den hektiske brannslokkingen i forrige uke sørget for å utestenge den ovennevnte kunden en hel uke. Feilen skyldtes ikke en systemfeil, men et automatisk varslingssystem som lukker kunder med utestående fordringer ute.

Normalt er denne grensen satt til 100 kroner, mens denne kunden hadde en utestående fordring på 52 kroner.

- Det er bare å beklage at denne feilen oppstod for kunden, og at vi ikke klarte å håndtere hans henvendelser i forrige uke. Vi er likevel glad for at det ikke skyldes en universell feil, sier han til digi.no.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.