På grunn av en feil ble pressemeldingen om at Framtidsfabriken skulle ta over det svenske reklameselskapet Stenström & Co sendt ut en dag tidligere enn planlagt. Dermed slapp nyheten om at Framab nå slår seg opp på reklame.
Dette er det siste oppkjøpet Framfab gjør i rekamlemarkedet. Selskapet har fra før M.O.R og Halbye, Kaag & Partners i porteføljen fra tidligere kjøp. Det skriver Vision.
- Vi tror at reklamesektoren står ovenfor dramatiske forandringer de nærmeste årene på grunn av utbyggingen av bredbånd og trådløs kommunikasjon. Mange nye tjenester og muligheter kommer til å bli tilbydt konsumentene og dette må både forklares og kommuniseres, sier toppsjef i Framfab, Jonas Birgersson. Han legger til at Framfab står godt rustet til å ta denne utfordringen ved sine siste oppkjøp av reklameselskaper.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Stenström & Co ble grunnlagt i 1989 og regnes som en av Sveriges beste og mest kreative byrå.
- Forbrukerens makt kommer til å øke med ny teknologi. Framfab styrker Stenströms internettkompetanse og hjelper oss i første omgang å skape det nettverket i norden vi behøver, sier Greger Stenström, som er en av eierne av Stenström & Co.
Det blir ikke oppgitt hvor mye Framfab har betalt for Stenström & Co, men Vision skriver at kjøpesummen mest sannsynlig ligger på 100-120 millioner kroner, etter alt å dømme er mesteparten i Framab aksjer.