Det franske varemagasinet Le Printemps satser på å kapre kunder verden over, ved å ha ekspeditører som ruller rundt på rullekøyter med webkamera påmontert på en hjelm.
På den måten kan man se hvordan den italienske skoen ser ut, følge ekspeditøren ned i varelageret og peke på det man har lyst på. Ekspeditøren skal være tospråklig, og dermed kunne ekspedere på flere språk.
Når kunden logger på, blir man koblet til en ekspeditør med en bærbar datamaskin, mobiltelefon, mini videokameraer og rollerblades. Du sier hva du skal ha, og de ruller seg gjennom butikken og bildene kommer direkte til deg hjemme i stua.
Le Printemps skryter av å ha halvannen millioner salgsobjekter, så det skulle være en del å velge i mellom. Prisnivået sier sidene ingenting om, faren for at dette ligger i det øverste sjiktet, er vel relativt stor. Men vent med shoppingen til etter 1. september, nå er det sommerferie nede på kontinentet.