Resultaterfinans

Frisk vekst for MPX.no

Komplett.no møter stadig sterkere konkurranse fra MPX-sjef Hugo Rask-Jensen som har hatt rekordvekst siden oppstarten.

14. jan. 2005 - 11:31

Komplett er den soleklart største nettbutikken i Norge, men MPX.no (Micro Parts Xpress) puster konkurrenten tettere i nakken. En oversikt over Norges 100 største IT-selskaper, viser at MPX.no var det selskapet fra 2002 til 2003 som hadde den største prosentvise veksten med hele 300 prosent.

I en pressemelding forteller MPX.no om en fortsatt positiv utvikling. I fjor økte selskapet omsetningen med 30 prosent sammenlignet med 2003. Fjerde kvartal i fjor ga MPX.no 40 prosent vekst sammenlignet med fjerde kvartal i 2003.

Til sammenligning faller salget til markedsleder Komplett. Komplett omsatte i fjerde kvartal i 2004 for 496,6 millioner kroner mot 501,4 millioner i fjerde kvartal 2003.

Det er likevel fortsatt et stykke å gå for MPX.no som omsatte for 205 millioner kroner for hele 2004.

Men med den raske prosentvise veksten, blir MPX.no en spenstig utfordrer. Nettbutikken har gått fra en omsetning siden starten i 2002 fra 39 millioner til 166 millioner i 2003 og en omsetning på 205 millioner i fjor. Prognosene for neste års omsetning er 303 millioner kroner.

Nettbutikken har også hatt en solid økning i antall unike besøkende per måned. I 2004 var snittet på 210.000 personer mot 70.000 personer i 2002. I 2005 er målet 305.000 unike besøkende per måned.

— MPX.no satser på kjente merkevarer innen områdene data, tele, foto og Hifi, og vi ønsker å være først ute med de nye produktene, sier daglig leder Hugo Rask-Jensen.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra