Gamlinger shopper sammen på nett

Elektro-handleren Expert Eilag har inngått allianse med postordre- og e-handelsselskapet E-Line Group. Planen er å spare penger på direktesalg av produkter via nettet.

Postordre- og e-handelsselskapet E-Line Group har gått sammen med Expert Eilag om å finne frem til nye måter å selge produkter direkte til kundene. De to børsnoterte selskapene skal sammen utvikle og drifte ulike kanaler for direktesalg av forbrukerelektronikk via nettet.
Expert Eilagheleide datterselskap Expert Norge skal inn på eiersiden av E-Line Group, og kjøper 1 million aksjer i selskapet, mens E-Line Group skal utvikle og drifte en nettbutikk for Expert. Detaljene i denne avtalen skal forhandles videre, skriver selskapene i en pressemelding.


E-Line Groups argument er at postordreselskaper har en langt enklere jobb for å få kundegrunnlag enn det dotcom-selskaper har. Før het E-Line Group Motegruppen og solgte klær via postordre. Selskapets kundebase skal nå konverteres over og gjøres om til e-handelskunder. Disse kundene vil Expert ha tak i, og derfor har de inngått samarbeidet med e-handelsselskapet.

- Vi har tidligere uttalt at vi skal styrke vår allerede ledende posisjon på netthandel av forbrukere-elektronikk. Avtalen med E-line Group gjør oss sterkt rustet til dette, sier Arild Kristiansen som er administrerende direktør i Expert Eilag, i en pressemelding.

- Rene nettbutikkers store utfordring har vært mangel på innkjøpsstyrke, merkevare og effektiv logistikk. Sammen med Expert Norge vil vi få markedets mest komplette og utprøvde system for direkte salg av forbrukerelektronikk. Dette sammen med Experts butikk-nettverk gjør at vår allianse får en helt ny konkurransekraft i markedet, sier Bent Brugård, administrerende direktør i E-Line Group.

Til toppen