Har IKKE investert i Bitcoin-maskinvare. Kjent og beryktet investor benekter. (Bilde: Craig Lenihan / Splash News/All Over Press)

Går ikke inn i Bitcoin

Investor benekter.

Mandag meldte digi.no, basert på en artikkel i Wall Street Journal og Bitcoin Examiner, at valuta-milliardæren Joe Lewis gjennom fondet The Phoenix Fund har investert 200 millioner dollar i et selskap som lager maskinvare for å utvinne Bitcoins.

Dette viser seg ikke å stemme. Lewis benekter ethvert kjennskap til investeringen, skriver Bitcoin Examiner. Wall Street Journal har like godt trukket hele artikkelen, og i en kort korrigering skriver de at saken de publiserte mandag ikke stemmer.

Vi i digi.no sletter heller ikke saker, selv om de etter publisering viser seg ikke å stemme. Men vi har oppdatert den opprinnelige saken. Vi beklager også at vi brakte feilaktige opplysninger.

    Les også:

Til toppen