Gjennombrudd for døende nettbutikk

Nettbutikken var døden nær, men klarte å snu på flisa. Les om snuoperasjonen til CoTech.

Nettbutikken Coshopper fløy høyt under dot.com-perioden, men måtte trekke inn årene etter svak utvikling. Nå er selskapet tilbake under navnet CoTech, og selger e-handelsløsninger i stedet for varer.

Det er totalt investert 140 millioner kroner i selskapet. Nettbutikken gikk i grøfta, men selskapet valgte å satse på programvaren for nettbutikken i stedet for selve butikken.

Nå har CoTech fått en kontrakt med Det Norske Veritas (DNV), som innebærer leveranse av en e-handelsløsning som skal rettes mot DNVs markeder internasjonalt.

Veritas skal bruke nettbutikken til å selge kurs, sertifiseringer og materiell. Veritas' nettbutikk flyttes til CoTechs systemer og driftssentral. Løsningen er ferdigstilt, og USA er første land som allerede er i drift.

– Dette er et gjennombrudd for CoTech sier administrerende direktør Nicolai Prydz.

Det Norske Veritas har et nettverk av 300 kontoret i 100 land.

CoTechs tekniske løsning har vært utviklet over fem år, og har vært i operasjon i 15 markeder med over 120 partnere.

– CoTech opplever nå god vekst og leverte overskudd i 2003, sier Prydz.

CoTech har nedbetalt all gjeld, og kostnadsnivået er justert kraftig ned. Det er totalt brukt 140 millioner kroner på å utvikle selskapet. CoTech har fortsatt utviklingskontor i India, opplyser selskapet.

Til toppen