Google ble verdens ledende søke- og annonseselskap uten selv å bruke noe særlig med penger på annonsering.
For å lykkes også med selskapets nettbaserte programvare myntet på kontorbrukere kreves imidlertid sterkere lut enn anbefalinger fra venner og venners venner.
I dag ruller Google ut en markedskampanje med store skilt langs innfartsårene til amerikanske byer som New York, Chicago, Boston og San Francisco.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Meldingene på skiltene skal byttes daglig i hele august i et forsøk på å lokke flere beslutningstakere til å bytte kontorpakke til Googles nettbaserte alternativ, Google Apps. Det skriver nyhetsbyrået Associated Press.
Kampanjens helt åpenbare hensikt er å stjele kunder vekk fra Microsofts mer populære Office-pakke.
Google forteller at rundt 1,75 millioner virksomheter, skoler og organisasjoner nå benytter selskapets kontorpakke med nettbaserte tjenester for tekstbehandling og e-post.
Les også:
- [21.09.2009] Kontorpakke blir snart søkbar