Flere kilder – AllThingsD, Techcrunch og Bloomberg – melder at Google ønsker å overta Admeld for 400 millioner dollar.
Kjøpet er ikke bekreftet offisielt, bare av ikke-navngitte kilder.
Admeld leverer teknologi for å optimalisere innholdsleverandørers inntekter fra annonsenettverk.



Google driver fra før annonsenettverket DoubleClick, og har også en egen plattform, DFP, for å forsyne innholdsleverandører med annonser. Google eier ellers AdMob, en tjeneste for å plassere mobilannonser. DoubleClick ble kjøpt i 2008 for 3,2 milliarder dollar. AdMob ble kjøpt i fjor for 700 millioner dollar.
I 2009 kjøpte Google Teracent for tilrettelegging av annonser i sanntid. I fjor kjøpte Google Invite Media for plassering av nettannonser i sanntid. AllThingsD anslår at Google betalte under 50 millioner dollar for Teracent og 70 millioner dollar for Invite Media.
Kjøpet av Admeld vil gi Google enda større makt i nettannonsemarkedet. Det antas følgelig at antitrustjegerne i USAs justisdepartement ikke vil godkjenne kjøpet uten videre.