Guillemot dropper skjermkort og skjermer

Guillemot, som blant annet står bak varemerket Hercules, vil trekke seg fra markedene for skjermer og skjermkort.

Guillemot annonserte denne uken at det heretter vil fokusere på selskapets mest lønnsomme produkter, det vil si musikkproduktene som selges under merkenavnet Hercules, og spill- og mobilutstyret som selges under varemerket Thrustmaster.

Selskapet har derfor valgt gradvis å trekke seg ut av markedene for skjermer og skjermkort, hvor marginene har vist seg å være svært små.

Hercules var opprinnelig et eget selskap som først og fremst produserte skjermkort. På slutten av 1990-tallet la selskapet ned produksjonen etter å ha slitt med økonomiske problemer. Selskapet ble senere kjøpt opp av Guillemot, som behold Hercules-navnet som et varemerke for blant annet skjermkort. Nå forsvinner det tradisjonsrike varemerket på skjermkort nok en gang. Herkules ble opprettet i 1982 og skal ha vært verdens første produsent av separate skjermkort.

Til toppen