Etter at Oracle lanserte sin markedskampanje "Unbreakable" i slutten av oktober, har tallet på innbruddsforsøk økt fra 3000 i uka til 30.000. Ingen av hackerne har greid å bryte seg gjennom sperringene på selskapets nettsted.
Kampanjen er formelt sett ingen invitt til hackere om å prøve seg, og det vanker ingen premie - snarere en anmeldelse - for den som skulle lykkes. Den har kostet 30 millioner dollar hittil, og selskapet akter å bruke ytterligere 70 millioner. Ikke bare strømmer hackerne til. Også den legitime responsen skal være enorm.
Oracle-sjef Larry Ellison sier han ble advart at slagordet "unbreakable" ville utfordre hackere fra hele verden.
- Det er ikke meningen at folk skal lykkes å bryte seg inn hos oss, var Ellisons svar.
- Det er forskjellen mellom oss og spillboksleverandører.
Overfor Reuters beskriver nestleder Mark Jarvis kampanjen som "helt i vår stil" - "litt frekt, litt skrytende, litt utfordrende".