Hansa lanserer egen CRM-pakke

Hansa utfordrer alt fra SuperOffice til Lotus og Microsoft. Prøvede moduler er buntet i en egen kundehåndteringspakke, beregnet på store og små bedrifter: FirstContact.

Pakken skal dekke alle funksjoner som trengs til effektiv pleie og oppfølging av kunder. Den følger prinsippene til Hansa Business Solutionss øvrige produkter. Det betyr at den kjøres gjennom en tynn klient over enhver type IP-forbindelse, og nøyer seg med svært liten båndbredde. En GSM-forbindelse skal være tilstrekkelig. Medarbeiderne kan bruke Windows, Mac eller Linux-klient. En portalløsning gjør hele systemet tilgjengelig over Internett.

Hansas økonomi- og ressursforvaltningssystemer (ERP) integrerer standard kontorfunksjoner som gruppevare, e-post, dokumenthåndtering, individuell og gruppekalender og oppgavestyring, i samme applikasjon og brukergrensesnitt. Alt bygger på en felles database. Funksjonene skal være tilstrekkelig avanserte til at de fleste medarbeiderne kan utføre alle sine oppgaver uten øvrig programvare - ikke en gang for tekstbehandling. Også faks er integrert i applikasjonene.

Modulene i CRM-pakken FirstContact er hentet fra Hansas øvrige produkter, og pakken følger den samme integrerende filosofien. Den forutsetter ikke at Hansa-varer brukes i resten av bedriften, men kan integreres mot andre økonomisystemer, slik at man blant annet slipper å forholde seg til ulike kundedatabaser i organisasjonen.

Dette er modulene i FirstContact:
  • Grafisk personlig kalender og gruppekalender
  • Oppgavelister
  • Tilbud
  • Kunder, kategorier og klassifikasjoner
  • Kontaktregister
  • Produkt- og prisregister
  • Kundebrev, intern post og e-post
  • Redigerbare dokumenter
  • Rapporter, eksporter, innstillinger


Den formelle lanseringen skjer i forbindelse med den pågående IT-Expo. Gratis demo-utgave kan lastes ned fra Hansas nettsted. Se også artiklene nevnt nedenfor for en nærmere gjennomgang av hvordan Hansas programvare virker.


Til toppen