Helene Christensen ut av klubben

Den tidligere markedssjefen i Online Club skal heretter råde annonsørene om plasseringer av annonser på nettsteder, inkludert annonsering på Online Club.

Eks markedssjef Helene Christensen i Online Club (OLC) startet denne uken som rådgiver innen interaktive medier i mediebyrået MediaCom. I OLC hadde hun ansvaret for markedsføringen av merkenavnet både når det gjaldt varehandelen og auksjonshuset.

Hittil har imidlertid ikke netthandelen tatt av i det hele tatt i Norge. I forrige uke sprøytet investoren Jan Haudemann-Andersen inn frisk kapital som gjorde ham til største eier i OLC med 45 prosent eierskap.

Christensen forlater OLC i en brytningstid hvor ikke bare penger skal hjelpe selskapet videre, men også en ny daglig leder er ansatt. Den lenge sykemeldte Hans Christian Qvist er klar for ny fight som daglig leder av Online Club etter at Arild Spandow trakk seg fra sjefstillingen tidligere i år. Qvist har bakgrunn som adminisrerende direktør i Tandberg Data, NIT/IBM Global Services og Comma Data Service.

Markedssjef Christensen ville imidlertid ikke være med lenger og følte for å jobbe med noe annet innenfor internettbransjen.

- Jeg hadde vært i Online Club i to år. Det var gøy å jobbe med markedsføringsdelen av OLC, men jeg hadde ikke lyst til bare å markedsføre en type produkt for all fremtid. MediaCom var min rådgiver, og jeg var godt kjent med firmaet fra før, sier hun.

Nina Marie Hølke har vært den eneste ansatte i den interaktive rådgivingsavdelingen Media.Com siden i fjor vinter og får nå altså selskap av Christensen. Jenteduoen har ambisjoner om å kapre flere personer ved inngangen til år 2000.

- Målsetningen er å være tre personer innen utgangen av året, og at vi da har posisjonert Media.Com som Norges beste rådgivere innen interaktive medier, sier Hølke i en pressemelding.

Til toppen