Mobiloperatøren Hello lar kundene velge om de vil bruke Telenor eller Netcoms nett når de kjøper abonnement hos selskapet.
– Så godt som alle velger Telenor, sier gründer Nadir Nalbant til Finansavisen.
Hello tar samme pris uavhengig av hvilken underleverandør kundene ønsker å bruke.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
– Det vi opplever er at kundene ønsker gode bedriftsløsninger, som NetCom er flinke på, men med Telenor-dekning. 98 prosent av våre kunder har valgt Telenor, sier Nalbant til Finansavisen.
Hello er nå i en rettslig konflikt med Netcom om bruken av merkevarenavnet «Hello Trådløst Bedrift». Netcom mener at det er en kopiering av deres etablerte merkevare «NetCom Trådløs Bedrift».
– Jeg tror det er slik at kundene kjøper det selger selgeren selger, sier Guri Wormdahl, informasjonssjef i NetCom til Finansavisen.
Nalbant på sin side hevder at Hello ikke påvirker ikke kundene i hva de ønsker å velge.