Hello vokste med over 20 prosent

Nadir Nalbants mobilselskap konkurrerer om «kremkundene alle de store vil ha».

Nadir Nalbant og Hello kjemper om kremkundene som alle de store vil ha.
Nadir Nalbant og Hello kjemper om kremkundene som alle de store vil ha. (Bilde: Per Ervland)

Nadir Nalbants mobilselskap konkurrerer om «kremkundene alle de store vil ha».

Mobilselskapet Hello som Nadir Nalbant stiftet i 2005, har kunngjort sine tall for året 2010. Etter det gründeren beskriver som «kraftig vekst» – 22 prosent – havnet omsetningen på 91,1 millioner kroner. Resultatet før skatt ble redusert med 38 prosent til 4,7 millioner kroner.

I november 2007 skrøt Nalbant offentlig om hvor lett det var å få tak i nye kunder, og at han ventet en omsetning i 2008 på 100 millioner kroner, etter å ha gjort opp 2006 med en omsetning på 4,8 millioner kroner.

I januar 2009 måtte han forklare at omsetningen i 2008 havnet på 60 millioner kroner, men at han håpet på tredoblet omsetning i 2009.

Tabellen nedenfor er klippet fra årets pressemelding, og viser hvordan det faktisk gikk i disse årene:

Med andre ord: Solid vekst, men ikke fullt så eventyrlig som de tidligere uttalelsene tydet på.

Foran 2011 er Nalbant fortsatt optimist:

Nadir Nalbant og Hello kjemper om kremkundene som alle de store vil ha.
Nadir Nalbant og Hello kjemper om kremkundene som alle de store vil ha. Bilde: Per Ervland

– Når oppstarten av 2011 overgår veksten i 2010, er jeg veldig godt fornøyd med situasjonen. Vi har gått rett inn i den mest krevende delen av markedet, hvor vi konkurrerer om kremkundene alle de store vil ha. Jevnt over vinner vi, eller blir nummer to i hver case, forteller han.

Konseptet til Hello er kun bedriftskunder, høy servicegrad, bredt tjenestespekter – mobiltelefoni, fasttelefoni, internett, sentralbord, maskinvare og hosting – og lav pris.

Blant nye kunder i 2010: Baneservice, Sogn og Fjordane Energi AS, Hå Kommune, Fylkesmannen i Oslo og Akershus, Wiersholm Mellbye & Bech Advokatfirma AS, Folkeuniversitetet I Oslo, Mester Grønn AS og Norsk Utenrikspolitisk Institutt.

Til toppen