Nadir Nalbant og Hello kjemper om kremkundene som alle de store vil ha. (Bilde: Per Ervland)

Hello vokste med over 20 prosent

Nadir Nalbants mobilselskap konkurrerer om «kremkundene alle de store vil ha».

Mobilselskapet Hello som Nadir Nalbant stiftet i 2005, har kunngjort sine tall for året 2010. Etter det gründeren beskriver som «kraftig vekst» – 22 prosent – havnet omsetningen på 91,1 millioner kroner. Resultatet før skatt ble redusert med 38 prosent til 4,7 millioner kroner.

I november 2007 skrøt Nalbant offentlig om hvor lett det var å få tak i nye kunder, og at han ventet en omsetning i 2008 på 100 millioner kroner, etter å ha gjort opp 2006 med en omsetning på 4,8 millioner kroner.

I januar 2009 måtte han forklare at omsetningen i 2008 havnet på 60 millioner kroner, men at han håpet på tredoblet omsetning i 2009.

Tabellen nedenfor er klippet fra årets pressemelding, og viser hvordan det faktisk gikk i disse årene:

Med andre ord: Solid vekst, men ikke fullt så eventyrlig som de tidligere uttalelsene tydet på.

Foran 2011 er Nalbant fortsatt optimist:

Nadir Nalbant og Hello kjemper om kremkundene som alle de store vil ha.
Nadir Nalbant og Hello kjemper om kremkundene som alle de store vil ha. Bilde: Per Ervland

– Når oppstarten av 2011 overgår veksten i 2010, er jeg veldig godt fornøyd med situasjonen. Vi har gått rett inn i den mest krevende delen av markedet, hvor vi konkurrerer om kremkundene alle de store vil ha. Jevnt over vinner vi, eller blir nummer to i hver case, forteller han.

Konseptet til Hello er kun bedriftskunder, høy servicegrad, bredt tjenestespekter – mobiltelefoni, fasttelefoni, internett, sentralbord, maskinvare og hosting – og lav pris.

Blant nye kunder i 2010: Baneservice, Sogn og Fjordane Energi AS, Hå Kommune, Fylkesmannen i Oslo og Akershus, Wiersholm Mellbye & Bech Advokatfirma AS, Folkeuniversitetet I Oslo, Mester Grønn AS og Norsk Utenrikspolitisk Institutt.

Til toppen