På et stort arrangement lørdag kveld fikk EDB Ergogroup sitt nye navn, Evry.

Her er navnet

EDB Ergogroup samlet alle ansatte for å presentere sitt nye navn og logo.

EDB Ergogroup, som er produktet av fusjonen mellom EDB Business Partner og Ergogroup i 2010, hadde lørdag invitert alle sine 7 500 ansatte til fest lørdag. Hensikten var å presentere selskapets nye merkenavn og starte arbeidet med å sikre en kultur i det sammenslåtte selskapet.

Selskapet blir kjent under navnet Evry fra og med mandag.

Selskapet hadde i forkant av lanseringen av nytt merkenavn samlet inn navneforslag fra samtlige ansatte. Rundt 1 500 forslag hadde kommet inn, men det er uvisst om det endelige navnevalget kom fra en av selskapets ansatte.

Da konsernsjef Terje Mjøs presenterte at EDB Ergogroup skulle bytte navn i fjor høst, under selskapets store arrangement IT-tinget, var han klar på at dette ikke bare var et navnebytte, men også en større prosess for å få alle selskapets ansatte over hele Norden og ellers i verden inn under en kultur og ett selskap.

Evry, som EDB Ergogroup fra nå av blir hetende, er Nordens tredje største IT-selskap men Norges klart største. Men innen 2015 har Terje Mjøs ambisjoner om å bli den største nordiske spilleren i markedet. På lørdagens presentasjon og kick-off fest brukte han også anledningen til å presentere målene og samle troppene.

Her er den nye logoen - slik den ble presentert på en nettside hos EDB Ergogroup lørdag kveld.
Her er den nye logoen - slik den ble presentert på en nettside hos EDB Ergogroup lørdag kveld. Bilde: Evry

- Med lanseringen av Evry legger vi bak oss 50 år med IT-historie i Norge. Samtidig møter vi morgendagen med et friskt, fremoverlent, fremtidsrettet og helt nytt uttrykk. Som ansatte i Evry skal jeg og våre 10 000 medarbeidere i 50 nordiske byer nå ut i markedet med ett mål for øyet. Gjennom å være best på kunde, skal vi bli ledende i Norden innen utgangen av 2015, og vi skal én gang for alle sette norsk og nordisk IT på verdenskartet, sier konsernsjef Terje Mjøs i Evry i en pressemelding.

Mjøs & Co. har budsjettert med at navnebyttet vil koste omtrent 50 millioner kroner, men ligger ikke skjul på at de gjør dette for å bli enda mer kjent i markedet og i samfunnet ellers.

- Ved å bytte til et helt nytt og ukjent navn nuller vi fra i dag kjennskapen til dagens virksomhet med nærmere 13 milliarder kroner i årlig omsetning. For oss er det nå helt avgjørende at vi raskt bygger sterk og tung kjennskap i markedet til vårt nye navn, Evry. Men utgangspunktet kunne ikke vært bedre. Navnet passer oss perfekt! Vi har brukt det siste året på å forberede oss til denne dagen, og jeg føler meg trygg på at vi går inn i fremtiden så skjerpet og fulle av iver og pågangsmot som det er mulig å være, sa Mjøs under presentasjonen.

Hva synes du om det nye navnet? Diskuter nederst i denne saken.

    Les også:

Til toppen