På et stort arrangement lørdag kveld fikk EDB Ergogroup sitt nye navn, Evry.
På et stort arrangement lørdag kveld fikk EDB Ergogroup sitt nye navn, Evry.

Her er navnet

EDB Ergogroup samlet alle ansatte for å presentere sitt nye navn og logo.

EDB Ergogroup, som er produktet av fusjonen mellom EDB Business Partner og Ergogroup i 2010, hadde lørdag invitert alle sine 7 500 ansatte til fest lørdag. Hensikten var å presentere selskapets nye merkenavn og starte arbeidet med å sikre en kultur i det sammenslåtte selskapet.

Selskapet blir kjent under navnet Evry fra og med mandag.

Selskapet hadde i forkant av lanseringen av nytt merkenavn samlet inn navneforslag fra samtlige ansatte. Rundt 1 500 forslag hadde kommet inn, men det er uvisst om det endelige navnevalget kom fra en av selskapets ansatte.

Da konsernsjef Terje Mjøs presenterte at EDB Ergogroup skulle bytte navn i fjor høst, under selskapets store arrangement IT-tinget, var han klar på at dette ikke bare var et navnebytte, men også en større prosess for å få alle selskapets ansatte over hele Norden og ellers i verden inn under en kultur og ett selskap.

Evry, som EDB Ergogroup fra nå av blir hetende, er Nordens tredje største IT-selskap men Norges klart største. Men innen 2015 har Terje Mjøs ambisjoner om å bli den største nordiske spilleren i markedet. På lørdagens presentasjon og kick-off fest brukte han også anledningen til å presentere målene og samle troppene.

Her er den nye logoen - slik den ble presentert på en nettside hos EDB Ergogroup lørdag kveld.
Her er den nye logoen - slik den ble presentert på en nettside hos EDB Ergogroup lørdag kveld. Bilde: Evry

- Med lanseringen av Evry legger vi bak oss 50 år med IT-historie i Norge. Samtidig møter vi morgendagen med et friskt, fremoverlent, fremtidsrettet og helt nytt uttrykk. Som ansatte i Evry skal jeg og våre 10 000 medarbeidere i 50 nordiske byer nå ut i markedet med ett mål for øyet. Gjennom å være best på kunde, skal vi bli ledende i Norden innen utgangen av 2015, og vi skal én gang for alle sette norsk og nordisk IT på verdenskartet, sier konsernsjef Terje Mjøs i Evry i en pressemelding.

Mjøs & Co. har budsjettert med at navnebyttet vil koste omtrent 50 millioner kroner, men ligger ikke skjul på at de gjør dette for å bli enda mer kjent i markedet og i samfunnet ellers.

- Ved å bytte til et helt nytt og ukjent navn nuller vi fra i dag kjennskapen til dagens virksomhet med nærmere 13 milliarder kroner i årlig omsetning. For oss er det nå helt avgjørende at vi raskt bygger sterk og tung kjennskap i markedet til vårt nye navn, Evry. Men utgangspunktet kunne ikke vært bedre. Navnet passer oss perfekt! Vi har brukt det siste året på å forberede oss til denne dagen, og jeg føler meg trygg på at vi går inn i fremtiden så skjerpet og fulle av iver og pågangsmot som det er mulig å være, sa Mjøs under presentasjonen.

Hva synes du om det nye navnet? Diskuter nederst i denne saken.

    Les også:

Til toppen