JUSS OG SAMFUNN

Her er prislappen for å dominere Internett-Norge

I dag feirer Media.com sitt femårs-jubileum ved å kjøpe det aller meste av reklameplassen på den norske weben. Selskapet har regnet ut hvor mye det koster én annonsør å dominere fullstendig i ett døgn på nettet.

9. jan. 2003 - 12:23


Media.com Interactive


MediaFront

Les også:


- Det nytter ikke å klage over nedgangstider hvis man ikke selv forsøker å snu trenden. Med denne kampanjen har vi alle brettet opp ermene, og det er et helt unikt samarbeid vi her har opplevd, sier Nina Hølke i Media.com som for øvrig er mediabyrået Mediacom sitt interaktive datterselskap.

- Vi opplever at mange annonsører oppfatter Internett som kjedelig og lite engasjerende, samtidig som det eksisterer flere fordommer som at reklame på Internett ikke skaper nok oppmerksomhet. Bransjen ønsker med denne kampanjen å tilbakevise påstandene en gang for alle, sier hun videre.

Og kampanjen er allerede i ferd med å vise at nettreklame har en god effekt:

  • Etter ti timer på nettet, er det 10.000 besøkende som har klikket på annonsene og gått inn på Media.com kampanjesider. Halvannen time senere er tallet steget til 14.500. Det viser en teller som ligger inne på Media.com nettsider.

Børge Sandengendigi.no












Disse aktørene deltar i dagens kampanje:
  • VG
  • Katalysator (digi.no, iMarkedet, DinSide, Propaganda)
  • Startsiden
  • Nettavisen
  • Dagbladet
  • MSN
  • SOL
  • TV2
  • AdLink
  • Media PrimeTime (Aftenposten, 3 store)
  • dn.no
  • Hegnar Media
  • Advertising.com
  • IDG og IT Media
Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.