Bedriftsteknologi

Hilser erkerivalen "velkommen etter"

Gateway 2000 møter sin nye konkurrent på build-to-order-markedet, Compaq, med en omfattende reklamekampanje der hovedbudkspapet er: "Velkommen etter!"

Caspar Lund
15. juli 1997 - 16:40

Med teksten "Kjære Compaq, velkommen til build-to-order markedet. Har du noen spørsmål, vær vennlig å ring 1-800-GATEWAY" prøver Gateway å sko seg på Compaqs etablering på deres marked. Dette skriver ZDNN i sitt internettmagasin idag.

Dette er en gjentagelse av Apples strategi da IBM lanserte PCen i 1981. Da ønsket Apple IBM "velkommen" med store annonser over hele USA.

- Vi vil bare drive litt gjøn med med dem, sier Jim Taylor, nestsjef for global markedsføring i Gateway 2000.

Mens Compaq prøver å gjøre plass til enda en tilbyder på build-to-order-markedet, seg selv, akter Gateway å etablere seg på Compaqs hjemmebane. Dette skal de klare etter at de forrige måned kjøpte Advanced Logic Research, en bedrift som selger gjennom distribusjon.

Kommentarer
Du må være innlogget hos Ifrågasätt for å kommentere. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto. Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn.