Det kan gå mot nervepirrende tider for de som ønsker å delta i auksjonen av en ny Golf. Prisen startet i går på utsalgspris, og synker jevnt og trutt med 50 kroner i timen - 1 200 kroner døgnet. PR-stuntet er et godt eksempel på hvordan man kan skape blest rundt firmasider, som lett kan drukne i mengden av likelydende tjenester og sider. For Møller vil virkelig bli sett.
For å dirigere de bilinteresserte til de nye hjemmesidene, annonserer Møller nå på nett-forsiden av både Schibsted-Nett, Scandinavian Online og Dagbladet.
- Internett er et klart satsingsfelt for oss. Dette er vår introduksjon på nettet og en utprøving av hva vi kan få ut av dette, forteller IT-prosjektleder Rune Møster ved Harald A. Møller i Oslo. Importøren har siden i vår brukt et mediebyrå til å utforme web-sidene, der det nyeste verktøy innen både animasjoner og bilder tas i bruk. Sidene er knyttet opp til de internasjonale sidene ved linker, men man har stått fritt i utformingen av sidenei forhold til moderbedriften.


- Hvordan vurderer dere verdien av kjøp av annonseplass på nettet?
- Dette er en ny kanal og et nytt marked, og er derfor en fin måte å profilere seg på. Det vil vi se nærmere på når vår introduksjonsrunde er i havn, sier Rune Møster.